Ako na spam?
Nevyžiadaný e-mail, najčastejšie označovaný ako „spam“, môže byť jedným z najnáročnejších problémov, s ktorými sa v počítačových sieťach zaobchádza. Je to moderný ekvivalent k prijímaniu papierovej nevyžiadanej pošty u vás doma alebo v podnikaní.
Nepýtali ste sa na to, alebo ho chcete, ale akonáhle to začne, nezastaví sa.
Doma, s fyzickou poštou, nevyžiadaná pošta je zvyčajne ľahko vyriešená, pretože množstvo je relatívne obmedzené. S počítačmi však, vzhľadom na nízke náklady na distribúciu, žiadne poštovné alebo papier zapojený, množstvo, ktoré možno poslať môže rýchlo vymaniť z kontroly.
Väčšina ľudí automaticky predpokladá, že najlepší spôsob, ako sa s tým vysporiadať, je filtrovať ho, rovnako ako by ste to robili doma s fyzickou poštou.
Problémom samozrejme je, že množstvo spamu je zvyčajne príliš veľké na ručné filtrovanie. Ako taký, väčšina ľudí hľadá softvér alebo hardvér robiť prácu za nich. Žiaľ, softvérové a hardvérové spamové filtre alebo riešenia na blokovanie spamu nie sú také efektívne ako ľudský mozog. Výsledkom je, že filtrovanie často vynechá niektoré nevyžiadané e-maily a tiež nesprávne identifikuje dobré e-maily ako nevyžiadané e-maily (falošné poplachy). Falošné poplachy by potom vyžadovali, aby ste si prezerali priečinok so spamom, do ktorého bol presunutý filter, ktorý, ak sa nad tým zamyslíte, skutočne zabíja účel filtračného softvéru na prvom mieste. Nie je to ideálna situácia.
Filtrovanie je trochu ako rezanie burín vo vašej záhrade. Môžete ich vyrezať, ale budú pokračovať v raste, pretože ste nevyťahovali korene. To potom vyvoláva otázku: Ako vytiahnete korene buriny, ktorú nazývame spam?
Ak naozaj chcete zabrániť spamu a nemať s ním neustály boj, musíte zmeniť svoje správanie . Žiaľ, spameri poznajú ľudské správanie celkom dobre a využívajú ho na každom kroku.